Blog o regionálnej TV

TV Bratislava vyvracia mýty o lokálnej televízií

  1. Lokálna TV nie je kvalitná

    To nie je pravda. V čase vzniku regionálnych TV technológie boli drahé, stáli milióny korún a tie sa zverili do rúk iba profesionálom – boli to najmä bývali pracovníci STV, pretože bežne sa s takými technológiami amatér ani nestretol. To platí pre technický personál ako aj redaktorov.

    Dnes sú technológie lacné, video sa dá nakrútiť aj na mobil a tak až teraz možno hovoriť aj o nekvalite. Nekvalitu skôr nájdeme na rôznych videoportáloch pôvodne tlačových médií, ktorí sa pokúšajú od stola robiť TV. S nástupom internetu prišla totiž nekvalita do všetkých médií, vrátane národnej televízie…

    Práve naopak v lokálnej TV sa spájajú 2 vzácne druhy pracovníkov: veľmi skúsení tvorcovia ktorí učia začiatočníkov.

    O prácu v regionálnej TV sa zaujímajú mnohí tvorcovia, ktorí by jej dali prednosť pred národnou TV, práve pre možnosť vytvárať kreatívny obsah. Regionálna TV vychovala stovky redaktorov pre národnú televíziu – aj v tom je jej skrytá sila!
    Veď aj samotný pedagóg UCM v Trnave povedal v televíznej debate na tému, že byť redaktorom v regionálnej TV je náročnejšie ako redaktor v národnej TV.

    V lokálnych podmienkach musí byť redaktor omnoho všestrannejší. Aj to je dôvod, prečo národné TV radi berú ľudí z regionálnej TV.

  2. Lokálna TV nie je v peoplmetrovom meraní, nemôžeme ju klientom ponúknuť.

    Ak nie sú k dispozícií výsledky peoplemetrového merania, neznamená, že ju nik nepozerá. Pre regionálne TV by ani také meranie nemalo význam: napríklad v Bratislave je iba niekoľko takých meračov. Ak tých pár domácnosti nesleduje regionálne televíziu, neznamená to, že ju nepozerá nikto. Pre lokálne TV sa naďalej používa klasický prieskum. Zadávateľa reklamy by ani tak nemuselo zaujímať akou metódou sa prieskum uskutočnil, ale miera odozvy.

  3. Aj tak sú už všetci na internete

    Dá sa sledovať cez internet, ale ten vyžaduje veľa času. Veľká skupina televíziu pozerá v domácnostiach – klasickým spôsobom. Na Slovensku televíziu pozerá 4 milióny obyvateľov.

  4. Lokálna TV vysiela v slučke ten istý program celý týždeň

    Pozor, takáto televízia vôbec nemusí byť nekvalitná. Svedčí to iba o tom, že nemá dostatok financií na tvorbu. Nemať dostatok financií neznamená podnikateľskú neschopnosť – znamená, že nie je dostatočne závislá od samosprávy. Aj  tých menej divákov môže byť verných, ktorí  si s obľubou a pravidelne pozrú magazín zo svojho mesta. Objektívny nedostatok divákov (kvôli malému územiu) má vplyv na cenu za reklamu. Nemusí mať však vplyv na obľúbenosť u divákov.

Televízia Bratislava vznikla ako dcérska spoločnosť známej produkčnej spoločnosti Viva Studio. Toto štúdio od roku 1994, ako jedno z prvých na Slovensku, poskytovalo servis pre všetky národné TV v SR a zahraničné spoločnosti. Boli sme pri zrode komerčných televízií, ktorým v začiatkoch poskytovali služby. Samotné Ministerstvo kultúry spoločnosť Viva Studio vo svojej štúdií o kreatívnom a kultúrnom priemysle uvádza ako jednu z 5. najvýznamnejších spoločností vo videopriemysle.