Miestni a regionálni televízni vysielatelia v Bavorsku zohrávajú významnú úlohu pri informovaní verejnosti o lokálnych a regionálnych témach. Na splnenie tejto úlohy sú financovaní z rozpočtu Slobodného štátu Bavorsko, pričom ich špeciálne poverenie vychádza z článku 23 Bavorského mediálneho zákona (BayMG). Týmto spôsobom plnia verejnoprospešnú úlohu, ktorá zahŕňa miestne informačné záujmy a dopĺňa činnosť verejnoprávnych vysielateľov.
Miestna televízia ako základná verejná služba
Miestni vysielatelia sú poverení plniť funkciu základnej služby pre verejnosť v súlade s pravidlami nemeckého správneho práva. Ich úlohou je produkovať programy s obsahom, ktorý reflektuje lokálne záujmy, čím prispievajú k zachovaniu kultúrnej a spoločenskej rozmanitosti. Financovanie je v tomto prípade legálne, pokiaľ nedochádza k nadmernej kompenzácii za poskytované služby.
Dôležité je, že financovanie je dostupné nielen verejnoprávnym, ale aj súkromným poskytovateľom, ak plnia jasne definovanú verejnoprospešnú úlohu.
Možnosti financovania miestnej televízie v Bavorsku
Rozpočet na roky 2024/2025 zahŕňa 27 miliónov eur na podporu 14 televíznych staníc, čo predstavuje priemerne 964 286 eur ročne na jednu televíziu. Financovanie je realizované viacerými spôsobmi:
Znenie článku 23 zákona BayMG
(1) Ponuka miestnej a regionálnej televízie vyrobená a distribuovaná pri plnení verejnoprávnej úlohy podľa odsekov 2 až 4 sa financuje podľa odsekov 6 až 12. Cieľom je zabezpečiť, aby obyvateľstvo Bavorska malo okrem existujúcich miestnych a regionálnych rádií, iných elektronických médií a tlačovín k dispozícii aj vysokokvalitné ponuky miestnej a regionálnej televízie.
(2) Ústredie štátu môže poveriť povolených miestnych a regionálnych televíznych poskytovateľov, ktorí využívajú prenosové kapacity pridelené podľa § 27, verejnoprávnou úlohou vyjadrovať existujúcu rôznorodosť názorov v príslušnej oblasti pokrytia rovnocenným spôsobom prostredníctvom kvalitnej televízie. programy.
Ďalším predpokladom poverenia je pluralitné podnikové zloženie poskytovateľa, ktoré neumožňuje žiadnemu akcionárovi rozhodujúci vplyv v orgánoch spoločnosti, prípadne zriadenie programového výboru.
Programový výbor menuje Mediálna rada spomedzi svojich členov. Bez toho, aby bola dotknutá gestorská pôsobnosť štátneho ústredia, má programový výbor všetky práva programového poradného zboru v zmysle § 66 MStV; Ústredie štátu upravuje podrobnosti vo svojich stanovách. Poverením sú poskytovatelia povinní tak urobiť bez toho, aby tým boli dotknuté ustanovenia tohto zákona o vysielacích službách.
- vyrábať a distribuovať aktuálny a autentický spravodajský a informačný program od pondelka do piatku s denným produkčným časom 20 minút bez pridania vysielacieho času pre reklamu. Program pozostáva z príspevkov k miestnym udalostiam, najmä v oblasti politiky, kultúry, cirkvi, podnikania a sociálnych vecí, a slúži komunikačným záujmom všetkých televíznych divákov v oblasti lokálneho alebo regionálneho pokrytia. Program informuje o spoločenských a politických silách relevantných v príslušnej oblasti spravodajstva s potrebnou novinárskou starostlivosťou. Tieto sily by sa mali v primeranej miere vyjadriť aj k programu.
. - na výrobu a distribúciu doplnkového autentického lokálneho alebo regionálneho programu do celkového výrobného času 100 minút týždenne bez pripočítania vysielacieho času pre reklamu. Program pozostáva z príspevkov k špeciálnym miestnym alebo regionálnym podujatiam a príspevkov z oblasti vzdelávania, miestnej histórie, umenia, zvykov, informácií, rád, športu a zábavy, pričom každý z nich má úzku lokálnu alebo regionálnu súvislosť. Povinnosť možno splniť aj zahrnutím miestneho alebo regionálneho špeciálneho programu,
. - na opakované vysielanie programov uvedených v číslach 1 a 2 v súlade s informačnými záujmami a diváckymi zvyklosťami divákov.
(3) Časový rozsah výroby uvedený v odseku 2 piatej vete číslo 2 môže riaditeľstvo štátu rozšíriť alebo znížiť. 2 Ústredie štátu môže od povinnosti podľa odseku 2 piatej vety číslo 2 upustiť najmä poskytovateľom v menších zásobovacích oblastiach.
(4) Poskytovateľ môže byť poverený aj výrobou a distribúciou miestneho alebo regionálneho záujmového programu, ak sa tento program týka oblasti uvedenej v odseku 2 piatej vete číslo 1 a 2, má miestne a regionálne prepojenie a okrem toho k rôznorodosti názorov v zásobovacej oblasti prispieva.
(5) Poverenie sa musí udeliť na dobu určitú. 2 Môže byť prepojený s pridelením kapacity. 3 Právne nároky na finančné alebo iné podporné opatrenia nie sú poverením opodstatnené.
(6) Ústredie štátu zabezpečuje plošnú distribúciu ponuky miestnej a regionálnej televízie podľa odsekov 2 až 4 v rámci technických a finančných možností prostredníctvom technických kanálov všeobecne používaných v televízii. 2 Do úvahy treba brať postupujúcu digitalizáciu, najmä možnosť distribúcie cez mediálne platformy, vhodnosť príslušného distribučného kanála pre lokálnu a regionálnu televíziu a pomer možného dosahu k nákladom.
(7) Financovanie ponuky miestnej a regionálnej televízie podľa odsekov 2 až 4 sa uskutočňuje zo štátnych prostriedkov v súlade so štátnym rozpočtom a všeobecnými rozpočtovými ustanoveniami. V rámci financovania ako prvý prijímateľ dostáva príspevok ústredie štátu. Ústredie štátu postupuje prostriedky oprávneným na financovanie a poskytuje aj dodatočnú dotáciu z vlastných zdrojov.
Financovanie z vlastných zdrojov ústredia štátu podľa § 11 ods. 1 druhá veta č. 4 sa uskutočňuje v rámci odsekov 1 až 12. O splnení podmienok financovania rozhoduje na vlastnú zodpovednosť. Ústredie štátu podporuje ponuku miestnej a regionálnej televízie na základe žiadosti vo forme grantových výziev. Je potrebné zabezpečiť, aby sa ciele tohto zákona dosiahli s čo najmenším úsilím. 8 Právne nároky na finančné alebo iné podporné opatrenia nie sú podložené.
(8) Ústredie štátu pri určovaní výšky finančných prostriedkov prihliada najmä na veľkosť príslušnej oblasti pokrytia, vynaložené úsilie na technické šírenie programu a schopnosť poskytovateľa financovať samotný program.
(9) Finančné prostriedky nesmú presiahnuť rámec nevyhnutný na úhradu výdavkov vzniknutých plnením úloh podľa odsekov 2 až 4 a 6 s prihliadnutím na dosiahnuté príjmy a iné finančné prostriedky.
(10) Ak plnenie úloh podľa odsekov 2 až 4 tvorí len súčasť činnosti poskytovateľa, musia sa príjmy a výdavky v súvislosti s plnením úlohy a vykonávaním iných služieb v účtovníctve vykazovať oddelene.
(11) Poskytovatelia a ústredie štátu uchovávajú všetky doklady, na základe ktorých možno zistiť, či financovanie podľa odsekov 2 až 10 prebiehalo riadne, najmenej po dobu desiatich rokov.
(12) Ďalšie podrobnosti o financovaní podľa tohto predpisu upraví ústredie štátu prostredníctvom stanov.
- vyrábať a distribuovať aktuálny a autentický spravodajský a informačný program od pondelka do piatku s denným produkčným časom 20 minút bez pridania vysielacieho času pre reklamu. Program pozostáva z príspevkov k miestnym udalostiam, najmä v oblasti politiky, kultúry, cirkvi, podnikania a sociálnych vecí, a slúži komunikačným záujmom všetkých televíznych divákov v oblasti lokálneho alebo regionálneho pokrytia. Program informuje o spoločenských a politických silách relevantných v príslušnej oblasti spravodajstva s potrebnou novinárskou starostlivosťou. Tieto sily by sa mali v primeranej miere vyjadriť aj k programu.
Bavorské štátne centrum pre nové médiá (BLM)
Bavorská ústava stanovuje, že vysielanie sa môže prevádzkovať len na verejnú zodpovednosť a na základe verejného práva (článok 111a). Preto je Bavorské štátne centrum pre nové médiá (BLM), aj organizátorom súkromných rozhlasových a televíznych programov v Bavorsku. Zodpovedá predovšetkým za schvaľovanie a dohľad nad ponukou súkromných rádií a televízií v Bavorsku.
Je aktívna aj v oblasti financovania a výskumu. Ich úlohy sú definované v bavorskom mediálnom zákone (BayMG). Ako inštitúcia verejného práva má právo na samosprávu, svoje úlohy vykonáva bez vplyvu štátu a podlieha obmedzenému právnemu dozoru Bavorského štátneho ministerstva pre vedu, výskum a umenie.
Ako verejnoprávna inštitúcia má BLM nielen programovú suverenitu, ale rôznymi spôsobmi podporuje aj technickú distribúciu a kvalitu programu. Dbá najmä na zabezpečenie rôznorodosti názorov, ochranu mládeže a mediálnu výchovu.
BLM pozostáva z troch orgánov:
Mediálna rada, ktorá má 50 zástupcov zo sociálnych skupín, prijíma všetky kľúčové rozhodnutia týkajúce sa schvaľovania vysielateľov, kontroly programov, financovania technológií a zabezpečenia rozmanitosti. Tento orgán odráža spoločenskú legitimitu a rozmanitosť. Silná pozícia Mediálnej rady je znakom toho, že integrácia všetkých spoločenských síl v krajine bola rozhodujúcim faktorom pre tento nový model vysielania.
Deväť členov predstavenstva sa stará predovšetkým o ekonomické záležitosti BLM. Vrcholom administratívy je prezident, ktorý je zodpovedný za riadenie a zastupuje centrálu štátu navonok, a generálny riaditeľ. Tieto implementujú uznesenia Mediálnej rady a riadia každodenné obchodné operácie.
BLM má v mediálnom zákone pridelené široké spektrum úloh s cieľom zabezpečiť rozvoj, propagáciu a organizáciu súkromných vysielacích služieb a retransmisiu programov mimo Bavorska. Do „dizajnovej“ oblasti zodpovednosti patrí schvaľovanie súkromných poskytovateľov vysielania, zabezpečenie diverzity, dohľad nad programom, dodržiavanie pravidiel reklamy a ochrana neplnoletých, ale aj technická distribúcia a prideľovanie káblov.
Kľúčové slovo „propagácia“ zahŕňa podporu programov, technickej infraštruktúry a rozvoja filmu a televízie, ako aj opatrenia na posilnenie mediálnej gramotnosti a školenia a ďalšie vzdelávanie.
V oblasti „výskum“ BLM pravidelne skúma používanie médií a vykonáva prieskum ponuky programov, ekonomickej životaschopnosti vysielateľov a mediálneho vzdelávania.
Ročná analýza je obzvlášť dôležitá. Informačné a komunikačné aktivity BLM sú vyjadrené prostredníctvom internetových ponúk, publikácií a veľkého počtu konferencií a podujatí, pričom dni miestneho rozhlasu v Norimbergu a predovšetkým dni médií v Mníchove sa stali ústrednými celoštátnymi udalosťami.
BLM je financovaný 1,9 % podielom na poplatkoch za vysielanie vzniknutých v Bavorsku a v roku 2013 mal rozpočet 28,2 milióna eur.
Úlohou štrukturálnej politiky BLM bolo od začiatku vybudovať silné miestne a regionálne vysielanie. V prvom desaťročí boli významnými decentralizovanými inštitúciami prevádzkujúce káblové a neskôr mediálne spoločnosti, ktorých úlohou bolo začleniť miestne záujmy do organizačných procesov. Po svojom politicky motivovanom rozpustení sa BLM v roku 1999 začal centralizovať a posilňovať a teraz sa čoraz viac venoval technickému rozvoju a ekonomickým záujmom.
https://www.blm.de
Príspevok od RTL a SAT1
Podľa štátnej zmluvy o médiách v spojení s bavorským zákonom o médiách (BayMG) musia celoštátni poskytovatelia televíznych služieb finančne prispieť na zabezpečenie financovania miestnych/regionálnych programových okien. Finančný príspevok vyberá od roku 1994 vláda. Podrobnosti o vyberaní a distribúcii sú upravené vo vysielacom štatúte a v usmerneniach k finančným príspevkom.
Príspevok na financovanie každej televíznej domácnosti v Bavorsku je 0,85 eura. Na základe toho bolo v programe RTL v roku 2023 k dispozícii 5 091 500 EUR na distribúciu do miestnych a národných programových okien. Rovnako ako v predchádzajúcom roku, 4 073 200 EUR z tejto sumy pripadlo na miestne programy.
Prečo je v určitých časoch na RTL a SAT1 lokálna televízia?
Miestna televízia je blízka ľuďom svojimi regionálnymi informáciami o dianí na mieste. To chce zákonodarca zámerne presadzovať. Preto dvaja vysielatelia s najvyšším dosahom, RTL a Sat.1, musia vysielať okenné programy s miestnym a regionálnym obsahom, ako je uvedené v § 59 ods. 4 Štátnej zmluvy o médiách (MStV) v spojení s článkom 3 ods . Bavorský zákon o médiách (BayMG). Takto dosiahnutý väčší dosah znamená väčšiu atraktivitu pre inzerentov a v lepšom prípade aj väčšie príjmy z reklamy pre lokálne televízie.
Viac informácií →
4. Špeciálne granty pre sofistikované programy a inovácie
- Podpora tvorby
Bavorskí poskytovatelia, ktorí nie sú poverení v súlade s čl. 23 Bay MG, môžu požiadať štátnu centrálu o finančné prostriedky na výrobu sofistikovaných programov a seriálov. Na rok 2024 je na financovanie programu k dispozícii 550 000 eur. - Inovácie
Od roku 2022 môžu byť v Bavorsku financované aj inovatívne projekty v oblasti zvuku a pohyblivého obrazu . K dispozícii je 50 000 eur. - Technická infraštruktúra: K dispozícii sú financie na modernizáciu technického vybavenia a distribúcie.
Verejnoprospešné úlohy miestnych vysielateľov
Poskytovatelia lokálnej televízie majú jasne definované povinnosti, ktorých cieľom je podpora miestneho života a zachovanie informovanosti:
- Spravodajstvo: Produkcia aktuálnych a autentických programov z oblasti politiky, kultúry, sociálnych vecí a ekonomiky.
- Vzdelávacie programy: Témy ako miestna história, zvyky, umenie a šport.
- Dôkaz efektivity: Poskytovatelia musia predkladať finančné plány a po ukončení roka dokladovať využitie prostriedkov.
Význam financovania
Bavorské financovanie lokálnych televízií poskytuje stabilnú podporu na produkciu kvalitného obsahu, ktorý reflektuje potreby miestnych obyvateľov. Tento model financovania ukazuje, ako možno efektívne kombinovať verejné zdroje so súkromnou iniciatívou na zachovanie rozmanitého mediálneho prostredia a podpory regionálnej identity.
Zoznam podporovaných lokálnych vysielateľov v Bavorsku
Na záver z histórie štátnej pomoci
V zásade by prichádzala do úvahy aj podpora lokálnej televízie z malej časti vysielacieho poplatku, keďže ponuka lokálnych televízií zabezpečuje akúsi základnú službu v danej lokalite. Štátne mediálne orgány opakovane priniesli tento model financovania podľa švajčiarskeho modelu do diskusie o mediálnej politike. Tento model neprešiel, tak vymysleli iný, rovnako účinný model.
Na roky 2024/2025 je momentálne vyčlenených 27 miliónov eur
V krajinskom parlamente sa prezentuje 14 bavorských regionálnych televízií
Bavorsko je známe svojou rozmanitou mediálnou krajinou – v Slobodnom štáte existuje súkromná regionálna televízia už viac ako 40 rokov – a tak sme našu ponuku začali o niečo neskôr v roku 1988 ako televízne turné. Na to, aby sa regionálni vysielatelia dokázali sami financovať, sú samozrejme nevyhnutní zákazníci reklamy.
Slobodný štát Bavorsko však financuje zo štátneho rozpočtu aj súčasných 14 staníc – dostatočný dôvod na to, aby všetci vysielatelia prezentovali seba a svoju prácu v krajinskom parlamente, aby na jednej strane informovali o svojej práci a pýtali sa politikov, ako pozri si budúcnosť miestnej žurnalistiky s pohyblivými obrázkami na druhej strane takto si predstav.
Regionálni vysielatelia dostávajú podporu zo štátneho rozpočtu
Sála, v ktorej sa včera krajinskému parlamentu predstavilo 14 bavorských regionálnych vysielateľov, bola veľmi navštevovaná. Medzi poslancami bol veľký záujem. Tribúny boli hojne navštevované. Stánok TV Mainfranken bol tiež hojne navštevovaný poslancami dolnofranského krajinského parlamentu. Opakovane sa zdôrazňovala dôležitosť podávania správ na miestnej a regionálnej úrovni.
V dvojnásobnom rozpočte na dva roky 2024/2025 je momentálne vyčlenených 27 miliónov eur ako granty na podporu kvalitnej ponuky lokálnych a regionálnych televízií v Bavorsku.
Obľúbenosť lineárnej televízie neustále klesá – zvyšuje sa počet zhliadnutí v mediálnych knižniciach. Pokiaľ ide o video na požiadanie, Bavorské štátne centrum pre nové médiá (BLM) plánuje spolu s 14. stanicami niečo veľké – „Bavorskú mediálnu platformu“.
2020 Dobrá správa pre regionálne televízne stanice v Bavorsku
Finančnú podporu týchto televíznych kanálov bude v nasledujúcich štyroch rokoch garantovať aj slobodný štát. Rozhodol o tom krajinský parlament na svojom zasadnutí 2. decembra 2020.
Člen krajinského parlamentu Kulmbach/Wunsiedler Freie Vähler a člen rady pre médiá Rainer Ludwig vo svojom prejave na plenárnom zasadnutí uviedol:
Popri verejnoprávnom rozhlase a televízii tvoria miestne a regionálne médiá druhý dôležitý sektor nášho duálneho a demokratického mediálneho systému. Bavorský mediálny zákon upravuje podporu týchto miestnych a regionálnych kanálov, aby sa po prvé zachovala rôznorodosť názorov a po druhé, aby sa obyvateľom vidieckych oblastí poskytli rovnako kvalitné, reálne informácie a primeraná televízna ponuka .
Najmä v časoch krízy, akou bola pandémia koróny, podčiarkli význam miestnych médií a ukázali, aká dôležitá je nezávislá, vyvážená, férová a objektívna kvalitná žurnalistika. Štátne financovanie poskytovateľov, ako existuje od roku 2008, je preto potrebné aj po 31. decembri 2020, povedal Rainer Ludwig .
„Stojíme na 100 percent za posilňovaním a ďalším rozvojom bavorských regionálnych médií. Aj tu máme prst na pulze; pretože Rada ministrov sa rozhodla pokračovať v tejto podpore v Slobodnom štáte až do roku 2024. To poskytuje bezpečnosť plánovania. Existujúce štruktúry služieb a komplexná distribúcia miestnej a regionálnej televízie sú preto stále zaručené.“Schválený zákon zreformuje popis úloh Bavorského štátneho centra pre nové médiá (BLM), povedal Ludwig .„To je tiež potrebné; pretože všetky moderné mediálne spoločnosti sú teraz cross-media a čoraz viac rozširujú svoje elektronické ponuky. To spochybňuje zavedené obchodné modely a trhové štruktúry. S ohľadom na globalizáciu mediálneho prostredia sa perspektívna lokálna a regionálna televízia v Bavorsku musí okrem klasických distribučných kanálov káblového, satelitného a terestriálneho vysielania zamerať aj na online oblasť alebo byť prítomná prostredníctvom internetu.“
„Miestni vysielatelia potrebujú našu podporu pri otváraní nových digitálnych distribučných kanálov. Hovoríme o mediálnych platformách ako “Magenta TV” od Telekomu, “Netflix” či “Zattoo.“
Význam týchto platforiem neustále rastie a už nahradili lineárnu televíziu, najmä medzi mladšími cieľovými skupinami – a trend je stúpajúci.Aby mediálne spoločnosti zostali konkurencieschopné, museli by sa lokálne zmeniť.
„Potrebujeme nové obchodné modely, nové obchodné nápady, inovatívne produkty a moderné aplikácie. Pre začínajúce podniky v mediálnom priemysle je tiež veľký potenciál na urýchlenie digitálneho rozvoja.“ Vďaka svojej technickej a mediálnej vede, ekonomickej a právnej odbornosti má štátna centrála všetky príležitosti a predpoklady využiť tento potenciál.„Ako mediálny radca sa budem vehementne zaväzovať zabezpečiť posilnenie a finančnú podporu projektov orientovaných na budúcnosť. Tu sú potrebné výrazné impulzy,“ vysvetľuje na záver MdL Rainer Ludwig .
Pozrite zdroj →2016 Bavorsko stále pomáha miestnej TV miliónmi eur
Bavorsko má živú miestnu televíznu scénu. Je to pravdepodobne pravdepodobne v neposlednom rade rôznymi nástrojmi financovania, alebo ktorých môže prezident BLM Siegfried Schneider podávať správy. Všetko je možné v blízkej budúcnosti.
V Nemecku existujú rôzne regionálne možnosti financovania miestnej televízie. Čo si myslíte, čo môžete urobiť ďalej?
V Bavorsku existuje množstvo rôznych možností financovania miestnej televízie: Podľa článku 23 bavorského mediálneho zákona (BayMG) je tento rok k dispozícii štátna podpora vo výške 9.0 miliónov EUR na podporu technickej distribúcie ponuky miestnej a regionálnej televízie cez satelit. Financovanie produkcie programu aj v súlade s čl. 23 BayMG vo výške 1,8 milióna eur pochádza z rozpočtu vlády.
Od roku 1994 navyše v Bavorsku pribudol takzvaný finančný príspevok. Podľa štátnej zmluvy vysielania v spojení s bavorským mediálnym zákonom musia dvaja hlavní celoštátni poskytovatelia televíznych služieb finančne prispieť na zabezpečenie financovania miestnych/regionálnych a celoštátnych okenných programov.
Finančný príspevok pred tamojšie ponuky predstavoval tento rok približne 3,85 milióna eur. A napokon je tu programové financovanie v Bavorsku, prostredníctvom ktorého boli v roku 2016 financované mimoriadne kvalitné programy alebo seriály v celkovej výške 225 000 eur. Všetko financovanie je k dispozícii pred špeciálnymi možnosťami platby.
V zásade by prichádzala do úvahy aj podpora miestnej televízie z malej časti vysielacieho poplatku, keďže ponuka miestnej televízie zabezpečuje akúsi základnú službu v danej lokalite. Štátne mediálne orgány opakovane priniesli tento model financovania podľa švajčiarskeho modelu do diskusie o mediálnej politike.
Problém je marketing lokálnych televízií je veľmi silný. Čo by sa muselo stať, aby sa to zmenilo?
Čísla GfK pre lokálnu televíziu sú však pre poskytovateľov príliš drahé. Navyše lokálna televízia nikdy nebola absolútna nevyhnutná na dosiahnutie inzercie národných inzerentov. Na tento účel je k dispozícii množstvo národných televíznych kanálov. Obchodníci s národnými televíznymi službami zjavne nemajú veľký záujem o národný reklamný marketing miestnej televízie.
Neustále sa podporuje väčšia spolupráca medzi domácimi poskytovateľmi TV. Ako môžete a mali by podľa vás vysielatelia robiť?
Spolupráca je možná z hľadiska marketingu a obsahu výmeny programov. Napríklad traja lokálni vysielatelia v Dolnom Bavorsku si už vymieňajú programy na okresnom úrade. Podobné príklady sú aj v Dolnom Francúzsku. Okrem toho v Bavorsku máme celobavorský formát Plenum TV, ktorý sa vyrába centrálne lokálne. Plénum televíznej produkcie má maximálne 30 minút za 3 až 4 minúty, aby mal regionálny parlament minimálne 16 miestnych hlasov.
Bavorsko pomáha miestnej televízii miliónovými finančnými prostriedkami
Od roku 2012 štátna pomoc 40 miliónov eur pre lokálnu TV do 2016
Miestne televízne stanice v Bavorsku získali na najbližšie roky financie vo výške takmer 40 miliónov eur. Kabinet tak rozhodol na návrh ministra médií Thomasa Kreuzera (CSU). „Predloženou koncepciou financovania zabezpečíme lokálnu televíziu aj po roku 2012 a vydláždime cestu do digitálneho veku,“ povedal Kreuzer podľa Štátneho úradu. Nariadenie sa týka 16 miestnych a regionálnych televíznych vysielateľov, ako aj siedmich záujmových programov. Podľa Kreuzerovho konceptu by televízie mali byť v roku 2013 financované 8 miliónmi eur a následne do roku 2016 desiatimi miliónmi eur ročne.
Viac informácií →