Predsudky, mýty a fámy

Televízia je mŕtva, tak ako aj papierové noviny
Obyčajná zlomyseľnosť! Povedal to známy marketingový rečník na istej konferencii a mnohí tomu veria. Je to však iba zbožné prianie, alebo naivita digitálnych marketérov. Prieskumy a ekonomické dáta hovoria pravý opak – televízia posilňuje, internet jej práveže pomáha. Digitálni marketéri však nerozumejú tomu, aká je úloha médií. Podsúvajú myšlienku, že každý môže ovplyvňovať masy, stačí mať dostatok followerov.

Televízia je už prežitok, veď všetci sme už na internete.
Predsudok! Všetci sme na internete a pozeráme televíziu, napríklad aj Dunaj z produkcie TV Markíza. TV je všade : v telekomunikačných sieťach, aj na internete. V TV prijímačoch v obývačke, v PV aj v mobiloch. Každý si môže vybrať kde a ako ju chce sledovať. Lokálna TV má byť prístupná každému, i tým, ktorí z rôznych dôvodov nepoužívajú sociálne siete. Význam lokálnej rastie práve vplyvom sociálnych sietí.

Lokálna TV je nekvalitná, lebo nemá peniaze.
Predsudok! V lokálnej TV pracujú profesionáli z „veľkej“ TV, ktorí odovzdávajú svoje skúsenosti začiatočníkom žurnalistom. Tí potom idú do „veľkej TV“ a z veľkej do lokálnej, kde majú priestor na sebarealizáciu. Ale ak sa máme baviť o profesionalite filmárskeho remesla, tak sa treba pozrieť na video výstupy mienkotvorných médií.

Lokálna TV nie je v peoplemetrovom meraní, tak nemá ani sledovanosť
Pre regionálne TV by ani také meranie ani nemalo význam: napríklad v Bratislave je iba niekoľko takých meračov. Ak tých pár domácnosti nesleduje regionálne televíziu, neznamená to, že ju nepozerá nikto. Pre lokálne TV sa naďalej používa klasický prieskum. Zadávateľa reklamy by ani tak nemuselo zaujímať akou metódou sa prieskum uskutočnil, ale miera odozvy. Pozri: Meranie sledovanosti v lokálnej televízií