V Bratislave náklady na komunikáciu rapídne rastú

V Bratislave náklady na komunikáciu rapídne rastú

V Bratislave náklady na komunikáciu rapídne rastú 1280 720 RegionTVnet.sk

Míňajú nehorázne sumy na komunikáciu s verejnosťou, či vlastné tvorivé ambície. Nemalé čiastky investovali do zamestnávania správcov sociálnych sietí. Pred verejnosťou sa tvária že šetria, ale verejné finančné prostriedky idú na platy „profesionálnych hejterov“ nevyhovujúceho názoru. Potom začali budovať vlastné médiá, ktoré sa majú tváriť ako nezávislé. Koľko platíme za takú falošnosť ?  Obyvatelia Bratislavy sa však cítia byť ešte menej informovaní ako predtým.

Predstavitelia samosprávy verejnosti podsúvajú vysvetlenie, že takými opatreniami komunikujú efektívnejšie, modernejšie a že tým šetria verejné financie.

Počet komunikačných pracovníkov HM SR v rokoch

Do roku 2018 sa komunikácií sa venovalo niekoľko osôb: hovorca / hovorkyňa, osoba na správu web stránky, osoba na marketing a niekoľko referentov na podporu s tým súvisiacich činností: podklady pre písanie tlačových správ, mediálne partnerstvá a záštity nad podujatiami. Na podateľni asi 4 osoby. Presné číslo by sa dalo zistiť, ak nie z web stránky, tak svedectvom osôb, ktorí túto činnosť v tom čase vykonávali.

V roku 2024
  • OKM – oddelenie komunikácie a marketingu – 14 pracovníkov
  • oddelenie vzťahov s verejnosťou – 9 pracovníkov
  • Metropolitný inštitút –  4. osoby v sekcii komunikácie
  • Komunikačný tím má aj doprava a parkovanie.
  • Novovytvorené Bratislavské centrum služieb má sekciu komunikácie a marketingu.
  • Časopisu INBA sa venuje 5 pracovníkov a 5 členov redakčnej rady, podľa  pdf novín. 
  • Plus osoby na dohody o vykonaní práce, služby živnostníkov a agentúr.

A nevedno, kde všade sú ešte poschovávaní komunikační a PR manažéri. Isté je že aj v každej príspevkovej organizácií.Už na prvý pohľad je zrejmé, že počet pracovníkov narástol. Iba jeden pracovník navyše ( brutto 1500 eur) ročne stojí 24 516 eur aj s odvodmi.