Čo si umelá inteligencia myslí o lokálnej televízii v nasledujúcich rokoch
Potešiteľné je, že naznačuje čoraz väčší význam lokálnym správam, svet k tomu skutočne smeruje. Príspevok, uverejnený na sociálnej sieti…
Miestna televízia je médium, ktoré poskytuje aktuálne informácie o udalostiach, kultúre, športe a iných témach v danom regióne. Plní úlohu verejnoprávnej televízie v lokálnych podmienkach. Prináša témy, ktoré chýbajú na národnej a globálnej úrovni, je pre ľudí dostupná a informačne blízka.
V čase informačných bublín, dezinformácií a pretlaku obsahu na sociálnych sieťach je dôležité mať prístup k overeným informáciám. Ľudia sú čoraz unavenejší z množstva nekvalitných komentárov a amatérskych názorov, ktoré zatieňujú fakty.
Lokálne médiá zostávajú spoľahlivým zdrojom, pretože ich redaktori majú povinnosť overovať fakty a ponúkať pluralitné názory. Títo redaktori často poznajú svoje komunity a dokážu poskytnúť informácie, ktoré si diváci môžu overiť sami – aj vlastným pohľadom z okna.
Predstava, že tradičné médiá stratili význam v ére digitálnych platforiem, je mylná. Naopak, ich úloha v poskytovaní objektívnych, profesionálnych a overených informácií nikdy nebola dôležitejšia.
Médiá musia posilniť svoju profesionalitu a zachovať si autoritu. Nemali by napodobňovať štýl komunikácie sociálnych sietí, ale ponúkať pluralitné a vyvážené spracovanie informácií, vrátane priestoru pre alternatívne názory.
V mnohých krajinách už pochopili dôležitosť presmerovania ľudí od nekritickej konzumácie obsahu na sociálnych sieťach späť k redakčne pripravovanému a regulovanému obsahu. Preto vlády významne podporujú lokálne médiá.
Ďalším spôsobom podpory je inzercia v národných a lokálnych médiách, ktorá zvyšuje ich udržateľnosť a zároveň prináša prospech celej spoločnosti cez dane z príjmu.
Potešiteľné je, že naznačuje čoraz väčší význam lokálnym správam, svet k tomu skutočne smeruje. Príspevok, uverejnený na sociálnej sieti…
Európsky zákon o umelej inteligencii (AI Act) , prvý komplexný predpis o umelej inteligencii na svete, vstúpil do platnosti. Zákon…
Prieskumy ( napr. Eurobarometer ) ukazujú, že ľudia sledujú najmä tradičné médiá: televíziu, rádio a tlač. Televízie a novín…
Zvláštny prieskum Eurobarometra, ktorý bol zverejnený, sa podrobne zaoberá mediálnymi návykmi občanov, ich dôverou v rôzne mediálne zdroje, ako…
Regionálne a miestne médiá v Európe sa môžu pre mnohých javiť ako posledná bašta plurality, vox populi a demokracie.…
Počas korona krízy sa ukázalo, akú významnú úlohu pri informovaní verejnosti má miestna televízia. Z toho dôvodu krajiny im…